Uudenmaan vanhustenhuollon kannatusyhdistys ry

Muotokuvamaalaus merkkihenkilöstä

Uudenmaan Vanhustenhuollon Kannatusyhdistys ry on voittoa ­tavoit­te­lema­ton yhdistys, jonka tarkoitus on olla mukana kehittämässä vanhustenhoitoa pää­kau­punki­seudulla ja toimia itse vanhusten elin­olojen parantamiseksi sekä omalla palvelutuotannolla lisätä omien asiakkaidensa kautta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia.Toimijana yhdistys on joustava, uudistuva ja muutoksia ennakoiva. Arvopohja on ollut tärkeä yhdistyksen palveluiden taustalla ja vaalimme edelleenkin arvopohjaista tapaamme toimia laadukkaiden ikääntyneiden asumispalveluiden tuottajana ja vapaaehtoistyön toimijana.

Toimintaamme ohjaavat seuraavat arvot ja toimintaperiaatteet
  • Asukkaat kohtaamme arvokkaina yksilöinä tapoineen ja tottumuksineen.
  • Asukkaiden omaiset ja ystävät ovat aina tervetulleita.
  • Annamme turvallisen, laadukkaan ja kokonaisvaltaisen hoidon.
  • Arvostamme vapaaehtoistyöntekijöiden ja yhteistyötahojemme työtä.
  • Olemme rehellisiä, positiivisia, ystävällisiä ja avoimia.
  • Arjen valinnoissa toimimme kestävän kehityksen periaatteiden mukaan.

Yhdistys on tuottanut vanhusten asumispalveluita vuodesta 1994 Palvelukoti Mäntyran­nassa. Palvelukoti Mäntyranta toimi vuoteen 2019 yhdistyksellä. Yhdistys laajensi palvelutuotantoaan keväällä 2016 kun Espoon Mäkkylään valmistui yhdistyksen rakennuttama ara-rahoitettu Kiinteistö­osake­yhtiö Palvelukoti Mäkkylän kohde. Yhdistyksen nykyiset palvelutuotannon yksiköt Mäk­kylässä Palvelutalo Kotikoivu ja Palvelukoti Koivu ja Tähti ovat vakiinnuttaneet toimintansa vuoden 2017 ollessa ensimmäinen koko vuotinen toimintavuosi. Palvelukoti Koivu ja Tähti toimii ympärivuorokautista sosiaalihuoltolain mukaista asumispalvelua antavana yksikkönä ja Palvelutalo Kotikoivu toimii ilmoituksenvaraisena sosiaali­huolto­lain mukaista palvelu­asumista tarjoavana yksikkönä.

Palvelutuotannossa keskitytään hyvään asiakaspalveluun, hoitoon ja yhteistyöhön niin omaisten kuin kumppaneidenkin kanssa. Ennen muuta huolehdimme siitä, että työmme perustana ovat aina asukkaan etu ja, että arvojemme mukaisesti kohtaamme asiakkaamme arvokkaina yksilöinä kunnioittaen yksilöllisyyttä turvaten kokonaisvaltaisen ja laadukkaan asumisen ja hoivan.

Hallituksen jäsenet

Niemi Saara, puheenjohtaja
Särkiniemi Seppo, varapuheenjohtaja
Jouhtimäki Tauno, hallituksen jäsen
Holma Risto, hallituksen jäsen
Saunanoja Olli, hallituksen jäsen
Viitanen Hannu, hallituksen jäsen

Blogi arkisto

UVKY 12.5.2021

flower

Vapaaehtoiset

Tule tekemään vapaaehtoistyötä! Haluatko lahjoittaa vapaa-aikaasi hyvään tarkoitukseen tuottamalla hyvää oloa ja rikastuttamaan omaa kokemusmaailmaasi.

berries